Kan ik met mijn studenten OV weekabonnement in het héle land gratis reizen?

Ik woon zelf in twente, en heb doordeweeks een standaardtraject naar Enschede die ik met de trein (gratis) afleg met mijn studentenreisproduct. Nu wil ik volgende week donderdag met een vriendin naar Rotterdam, is dan de hele reis naar Rotterdam ook gratis, of moet ik bijbetalen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (3)

Je kan gratis naar Rotterdam, maar ook naar Utrecht,Groningen of waar je ook maar naar toe wilt in Nederland, je kunt je vriendin met korting laten reizen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt als je een weekabonnement hebt gratis met het openvaar vervoer (met uitzondering van veerpond en boten) in heel nederland reizen. voor een weekend abonnement geld hetzelfde maar dan in het weekend.
Dus ja, je kunt gratis naar rotterdam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook niet met de fyra en internationale treinen, daar moet je toeslag voor betalen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar dat moet iedereen met een gewoon treinkaartje ook xhildee....
Ja mits je doordeweeks reist. En met binnenlandse treinen reist. Dus niet een trein die uit bv Duitsland door Nederland reist via een paar Nederlandse stations.
Verder kan je vriendin ook op korting met je mee reizen, maar dan moet je wel na 9.00 uur vertrekken.