Afgeven op station, waar moet ik op letten?

Ik reis met de ov chipkaart en moet morgen iets afgeven op het station. Ik kom met de trein aan en ga daarna weer terug. Waar moet ik op letten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je iets moet afgeven, denkt het OV-Chipkaart systeem dat je gaat overstappen.

Als je het perron af moet kun je het beste uitchecken, je ding afgeven, en dan weer opnieuw inchecken. Als er minder dan 35 minuten tussen je overstaptijd zit, betaal je niet opnieuw het starttarief. Als je er langer dan 35 minuten over doet, betaal je wel opnieuw het starttarief.

Let er overigens op dat er genoeg saldo op je OV-Chipkaart staat. Je kunt je saldo raadplegen bij het uitchecken en in de speciale automaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat je de goede trein terug neemt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitchecken met je OV-Chipkaart...
Dit heeft de gemiddelde NL'er al redelijk wat gekost...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitchecken en dat het heel glad kan zijn.