Kun je in Den Haag nog tramkaartjes bij de bestuurder kopen?

Volgende week ga ik een dag naar Den Haag.
Degene waarmee ik reis heeft een gewone OV chipkaart, maar ik niet.

Nu was toch overal de OV chipkaart ingevoerd en de strippenkaart afgeschaft?

Kan ik in Den Haag bij de bestuurder van een tram nog steeds een retourkaartje kopen, of moet ik verplicht met een OV chipkaart reizen nu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.4K

Het beste antwoord

Je kan altijd nog een uurkaartje of een dagkaartje bij de chauffeur (of is het machist?) kopen. Of soms bij de conducteur indien aanwezig. Is wel procentueel veel duurder dan via chipkaart. Maar goed, eenmalig valt het nog mee. En een chipkaart kost ook geld (meestal).

Toegevoegd na 1 minuut:
even linkje erbij gezocht.

Overigens mijn zoekterm was:
"reizen met tram in den haag zonder chipkaart". Vrijwel letterlijk jou vraag....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kan inderdaad alleen nog voorin de tram bij de bestuurder. Het vervoerbewijs voor mensen zonder OV-chipkaart die af en toe in Den Haag reizen met de tram is een enkeltje geldig voor 30 minuten of voor 60 minuten. Betalen met contant, zoveel mogelijk gepast geld.

Toegevoegd na 39 seconden:
• € 2,50 voor een enkeltje dat 30 minuten geldig is.
• € 3,50 voor een enkeltje dat 60 minuten geldig is.
Amadea