heeft iemand een kaart met de precieze locatie van hunebedden?

we willen met de trein naar drenthe en dan naar hunebedden. zijn er hunebedden die op loopafstand van een treinstation zijn? en zou iemand daar een kaart van kunnen geven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Borger is wel mooi, dan heb je ook meteen het hunebeddenmuseum.

Het beste antwoord

Kijk voor de locaties van hunebedden op mijn site www.hunebedden.nl Er is maar 1 hunebed op loopafstand van een NS-station en dat is D45 in Emmen. Als je met de trein naar Assen gaat en een daar fiets huurt liggen D15 in Loon, D16 in Balloo en D7 en D8 in Rolde binnen bereik van ca 5 km.

Toegevoegd na 55 seconden:
Ik bedoel D17 en D18 in Rolde
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met de trein nar Emmen, dan kan je het lopen. Een hele mooie staat in Borger, maar dan is het eerst de trein naar Assen en dan met de bus verder.Je vindt daar ook een prachtig museum met alles over hunebedden.
Ik ben ook wel met de bus naar Rolde gewest, maar met de bus kost nogal wat planning., Daarom kies ik voor Emmen omdat je dan niet verder vervoerd hoeft te worden. Misschien weten de echte Drenthen wel iets beters dan ik als randstedeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op deze site vind je een overzichtskaart met de hunebedden in Drenthe.

http://www.hunebedcentrum.nl/

klik dan op alles over hunebedden.

Vanaf Assen is Borger, waar het grootste hunebed van Drenthe staat en het Hunebed centrum is, het makkelijkst te bereiken.

Vanaf Assen kun je met de buslijn 24 naar Borger reizen en vanaf de halte Borger Rotonde is het een klein kwartier lopen naar het Hunebedcentrum.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is de kaart waar ik naar verwijs.