Bestaat er een regeling voor mensen die (nog) geen OV kaart krijgen?

Volgend jaar moet ik voor mijn vervolgopleiding een heel eind reizen. Hierbij komt een jaar-abbonoment op 1774 euro. Dit is nog een beetje prijzig, maar hiervoor hoeven de ouders toch niet allemaal voor op te draaien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat iedere student recht heeft op een OV-kaart, maar ook 365 dagen geldig en 24 uur per dag. Begin jaren 90 had iedere student ook een OV-kaart tot zijn beschikking en dat moet nu weer het geval zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
student worden

Het beste antwoord

Als je ouders een modaal inkomen hebben moeten ze er helaas zelf voor opdraaien.
Onze zoon gaat ook met het openbaar vervoer en wij komen niet in aanmerking voor een vergoeding.Wij kopen voor hem een maandkaart omdat het bedrag van ruim 1000 euro niet in èèn keer op te brengen is voor ons.

Als je ouders het minimum inkomen hebben kunnen ze wel in aanmerking komen voor een vergoeding.Kijk hiervoor op de site van jouw provincie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee hoor, degene die die opleiding op die afstand gaat doen moet daar voor opdraaien... of je gat daar wonen natuurlijk :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanaf je jaar dat dat je 18 jaar oud bent krijg je een OV kaart. Voor die tijd moeten helaas je ouders er voor opdraaien....

Toegevoegd na 1 minuut:
Van af het jaar dat je 18 wordt. moet het zijn. sorry was een foutje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, als je jonger dan 18 bent en je doet MBO kom je in de meeste gevallen in aanmerking voor 'Tegemoetkoming ouders'.