Klopt het dat je als NL student korting kunt krijgen op jouw treinkaartje wanneer je reist met de Deutsche Bahn?

Laatst van iemand gehoord dat je met korting in Duitsland kan reizen als je student bent. Klopt dit? Hoe moet je dit aantonen? Waarvan is dit afhankelijk? En waar vind ik hier meer informatie over?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, uw studentenrechten voor wat het openbaar vervoer betreft telt alleen binnen nederland.

Een leuke vraag maar ja daar had je zelf ook wel een antwoord op kunnen bedenken.
Een duitse student geniet hier immers ook niet van dat voorrecht, ondanks dat DB het railvervoer van Arriva heeft overgenomen.