Ha, die Mikeyboy;

Die wachttijden zijn een soort ingebouwde speling om ervoor te zorgen dat ze op schema blijven. Als de bus vertraging heeft zal hij minder lang wachten, of zelfs helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dan kan de chauffeur pauzeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn dan ernstig uit ritme met de vertrekhaltestaten en proberen op die manier weer op de goede tijd bij de volgende haltes aan te komen.
14 jaar geleden
het kan rustig zijn op de weg, meer stoplichten mee.
dat zijn tijdpakkers.

de tijden op bij de bushalte zijn schattingstijden.
dit kan betekenen dat de bus iets eerder of iets later aankomt. als bus echt een aantal minuten te vroeg is, dan kan deze soms wel een paar minuten wachten om vervolgens op de goede tijd weer te vertrekken.

toevallig weet ik dit omdat een kennis van mij busschauffeur is. Maar eigenlijk wel logisch antwoord dacht ik zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er vaak een logica achter zit.

Meestal wachter ze bij treinstations enzo langer. Als hij om 11.30 in plaats A aankomt om vervolgens naar plaats B te gaan. En er om 11.35 een trein vanuit plaats C aankomt in plaats A waar veel mensen in zitten die naar plaats B moeten bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je gruwelijk zou balen als je je bus zou missen in de stromende regen met windkracht 8, omdat deze te vroeg bij de halte is vertrokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze hier te vroeg zijn, behoren ze te wachten op een ander persoon houdt rekening met de tijden en kan 5 minuten voor aanvang aanwezig zijn, als de bus dan niet had gewacht had zij de bus gemist. En hoe meer een bus zou inlopen dan mist iedereen deze.

Vaak kan het voorkomen dat ze onderweg oponthoud hebben, stoplichten, druk in het verkeer. En dan wordt het een chaos met het openbaar vervoer. Daarom proberen ze de tijden te plannen met een beetje speling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wachten is waarschijnlijk een gevolg van de aanpassing van de tijden, zodat niet iedereen begint te muiten bij de geringste file dat de bus weer eens te laat is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat er maar iets hoeft te gebeuren en alle trambestuurders/buschauffeurs dragen de gevolgen daarvan.
Veel beter zou zijn als ze de tram/bustijden zouden afschaffen en alles om de zoveel tijd zouden laten rijden in plaats op een bepaalde tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijdens de rit kunnen kan er altijd iets tussen komen of wat vertraging vandaar dat sommige bussen 10 minuten wachten bij een halte en soms vertrekken ze direct omdat het zo druk was dat ze bij elke halte moesten stoppen om mensen mee te nemen.