Is er een geldwisselautomaat op Rotterdam CS?

Vraag luidt als vanzelfsprekend, zijn er Wisselautomaten op Rotterdam Centraal Station, waarmee ik briefgeld kan wisselen voor muntgeld.. (€)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (3)

er zit een snackbar die smullers heet,daar kan je geld wisselen,mits die open is dan he
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In die snackbar staat een groot bord waarop staat dat ze geen papiergeld wisselen.
Nee, op Rotterdam Centraal is geen automaat die papiergeld wisselt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voorzover ik weet zijn dat soort automaten er niet op Rotterdam C. Op Utrecht C is er een tijdlang een geweest, maar die was regelmatig defect, en met enigszins gekreukelde biljetten had hij vaak moeite. Dus als er toevallig eentje is op Rotterdam C, dan is nog lang niet gezegd dat hij werkt en dat hij jouw biljet "lust".

Vervelend, want als je een treinkaartje wilt kopen en geen pinpas ter beschikking hebt (of je pas wordt niet geaccepteerd, wat nogal eens voorkomt bij passen van de ING) moet je aan de automaat met muntgeld betalen.

Winkels op het station wisselen in de regel geen papiergeld voor muntgeld. Ook niet aardig, maar bedenk dat winkels op het station zelf ook moeten betalen voor hun voorraad munt-wisselgeld (ja, daar rekenen de banken tegenwoordig kosten voor). Zelfs bij de snackbar lukt het meestal niet - als je zegt dat je wisselgeld wilt hebben voor de automatiek, vragen ze vaak wat uit de automatiek wilt hebben en halen ze de snack voor je uit het vakje.

Blijft niet veel anders over dan: zorgen dat je voldoende munten op zak hebt... succes!