Ik heb geen ov chiphaart. Kan ik nu wel reizen met de tram?

Ik vind op wikipedia niet helemaal wat ik zoek, vandaar dat ik het hier vraag.
Ik heb geeen ov chipkaart, kan ik nu wel nog met de tram reizen? Zo ja; hoe? Zo nee; zou ik voor morgen nog een kaart kunnen kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Heeft u geen OV-chipkaart of bent u vergeten uw kaart mee te nemen? Geen punt, u koopt dan gewoon een los kaartje in de trams of bussen van GVB, Arriva of Connexxion.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Powergen
12 jaar geleden
En als ze nou met de tram in de regio van Den Haag of R'dam moet reizen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou dat anders zijn dan?
Powergen
12 jaar geleden
Dat weet ik niet.. dat vraag ik aan jou omdat ik het zelf ook niet weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou even gegoogled op Den Haag - tram - geen ov chip kaart en jawel: hetzelfde. De strippenkaart is afgeschaft maar je kunt altijd een los kaartje kopen in de tram. Ook voor toeristen handig maar het is wel duurder natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moest laatst ook een tram hebben, van Den Haag (laan van noi) naar zoetermeer, maar ik kon alleen chippen daar. Had het aan medepassagiers gevraagd en die zeiden dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar heb je het ook in de tram gevraagd aan de bestuurder? Veel mensen denken dat omdat de strippenkaart is afgeschaft je wel aan de chipkaart moet maar hoe los je het op als je je ovchipkaart verloren bent of dat tie gestolen is of hij is opeens kapot? Dan moet je ook thuis kunnen komen.
In rotterdam is dat geen probleem, je kunt bij de bestuurder van de tram (RET) een kaart kopen, die wel relatief duur is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je dan door de poortjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tram stopt op straat zonder poortjes !
In een tram kan je een uur of een dagkaart kopen (althans bij het gvb)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan een kaartje kopen maar dat vindt ik te duur je kan ook een anonieme OV kopen daar kan je wat geld op zetten.
Een anonieme OV kan je kopen bij een sigarenboer en/of supermarkt

Toegevoegd na 3 minuten:
Ow ik nu pas dat ik te laat ben