Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

klopt het dat je in de nieuwere bussen verplicht bent te zitten ?

dit vraag ik me af nadat ik aangesproken werdt door de chauffeur

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
544

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk stond je in het voorste gedeelte van de bus, dichtbij de chauffeur? Daar is vaak op de vloer een lijn getrokken, waar je achter moet gaan staan. Die is o.a. bedoeld om het zicht van de chauffeur niet te belemmeren.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bussen waarin je verplicht bent om te gaan zitten, bestaan volgens mij niet. Uitzondering zijn amfibiebussen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voorin de bus zit een plaatje met hoeveel zit- en staanplaatsen er zijn. Je hebt het over het OV en niet over een touringcar, dus zal je altijd kunnen staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In stadsbussen voor de kortere afstanden mag je zitten dan wel staan.
De streekbussen van dorp naar dorp zijn alleen zitplaatsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Officiële regel in lijnbussen. Zolang er zitplaatsen beschikbaar zijn dien je er gebruik van te maken. pas als deze bezet zijn mag je staan.
Is altijd al zo geweest, enkel let bijna geen bestuurder erop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit ligt aan de bus...

Zoals al gezegd is, staat er voorin hoeveel sta- en zitplaatsen er zijn. Maar de snelheid van de bus heeft er ook mee te maken. Als een bus staplaatsen aanbiedt, mag de bus maximaal 80 km/h rijden. Als de bus alleen zitplaatsen aanbiedt, mag de bus maximaal 100 km/h rijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding