Geldt 40% korting op treinkaartjes in het weekend standaard?

Ik zou met vrienden reizen die een OV studentenkaart hadden en kocht daarom een kaartje met 40% korting. Ik miste de trein en omdat de volgende al bijna zou vertrekken vroeg ik aan de conducteur of ik gewoon mee kon. Hij zei vervolgens dat omdat het weekend is 40% korting geldt, ook al reis je alleen en zonder abonnement. Ik keek later op internet maar vond hierover niet. Klopt dit werkelijk of heeft de conducteur me gewoon gematst ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

nee dit is niet standaard, je bent waarschijnlijk gewoon gematst, of hij wist niet waarover hij het had ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik vond dit op het internet

Bezoekt u in het weekend vaak een stad, museum of pretpark? Met het Weekend Vrij abonnement haalt u het maximale uit het weekend. U heeft alle vrijheid om onbeperkt de trein te pakken op vrijdagavond, zaterdag en zondag! Bovendien bespaart u tijd en parkeerkosten.
•Onbeperkt vrij reizen in de weekenden en 40% korting in de daluren

Maar volgens mij is dat een abonement
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je reist met 40% korting als je meereist met iemand die een OV-kaart, NS-jaarkaart of voordeelurenkaart heeft. Of als je zelf een voordeelurenkaart hebt, of als je in het weekend reist met je week-OV. Dus standaard is het niet, je zult gematst zijn. Hij vond het waarschijnlijk sneu dat je je trein had gemist, anders had je immers wel met korting kunnen reizen.