Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geldt 40% korting op treinkaartjes in het weekend standaard?

Ik zou met vrienden reizen die een OV studentenkaart hadden en kocht daarom een kaartje met 40% korting. Ik miste de trein en omdat de volgende al bijna zou vertrekken vroeg ik aan de conducteur of ik gewoon mee kon. Hij zei vervolgens dat omdat het weekend is 40% korting geldt, ook al reis je alleen en zonder abonnement. Ik keek later op internet maar vond hierover niet. Klopt dit werkelijk of heeft de conducteur me gewoon gematst ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
752

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

nee dit is niet standaard, je bent waarschijnlijk gewoon gematst, of hij wist niet waarover hij het had ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik vond dit op het internet

Bezoekt u in het weekend vaak een stad, museum of pretpark? Met het Weekend Vrij abonnement haalt u het maximale uit het weekend. U heeft alle vrijheid om onbeperkt de trein te pakken op vrijdagavond, zaterdag en zondag! Bovendien bespaart u tijd en parkeerkosten.
•Onbeperkt vrij reizen in de weekenden en 40% korting in de daluren

Maar volgens mij is dat een abonement
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je reist met 40% korting als je meereist met iemand die een OV-kaart, NS-jaarkaart of voordeelurenkaart heeft. Of als je zelf een voordeelurenkaart hebt, of als je in het weekend reist met je week-OV. Dus standaard is het niet, je zult gematst zijn. Hij vond het waarschijnlijk sneu dat je je trein had gemist, anders had je immers wel met korting kunnen reizen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding