Waarom moet ik bij 2 keer dezelfde rit, de ene keer 0,83 betalen en de andere keer 1,56? Snappen doe ik het niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is het mysterie van de ov chipkaart.. Je bent altijd duurder uit dan je verwacht... Zit geen enkele logica in...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk, misschien, kan het... Nou, dat zijn antwoorden waar je wat mee kunt....
Amadea
12 jaar geleden
Heb je een dalurenkortingkaart of iets dergelijks? Dan moet je vóór negen uur vol tarief betalen, en daarna krijg je korting!

Het beste antwoord

Er zijn heel veel mogelijke oorzaken.
- Tijdstip waarop je reist
- Route van de bus: je betaalt per kilometer. Als je de ene keer over een langere route rijdt dan de andere keer, dan kan dat schelen (hoewel het in dit geval wel heel veel zou uitmaken)
- Overstap. Stap je binnen 35 minuten over, dan betaal je niet nog een tweede keer het opstaptarief. Dat opstaptarief is 0,83.
- Fout in de busapparatuur. De apparatuur in de bus stond niet op de goede halte ingesteld toen je in- of uitstapte, of er is een fout in de dataset van de bus. Als je je precieze reis op www.9292.nl zoekt, kun je ook de prijs opzoeken die je reis werkelijk had moeten kosten.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Waarschijnlijk omdat de bus dan iets langer heeft gereden met jou erin. Bijvoorbeeld, een aantal keer gestopt voor voetgangers wat de goedkopere keer niet zo was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien doe je perongeluk 2x bij het instappen? Kijk is of dat geen 1,66 is plaats van 1,56
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ene keer is waarschijnlijk op een andere dag/in de vakantie/op een feedtdag/enz. Kom je er nog geen wijs uit, check dan even ov.nl en traceer jezelf. Kijk even waar je allemaal geweest bent en waarom de prijs zoveel scheelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan aan de tijd liggen dat je inchecked.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de haltes waar je instapt en waar je uitstapt dezelfde zijn maar de route is langer (met een andere lijn) dan moet je meer betalen.