krijg je altijd 40% korting met een studenten ov, dus ook als ik in het weekend met de bus wil gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.9K

Antwoorden (3)

Volgens mijn geldt 40% korting alleen in de trein.

Toegevoegd na 1 minuut:
Korting met je OV-chipkaartt:

40 procent korting op alle binnenlandse treinreizen, Interliner en Q-liner
40 procent ‘meereiskorting’ op alle binnenlandse treinreizen voor maximaal drie personen die met je meereizen op hetzelfde traject, in dezelfde trein en in dezelfde klasse(door de week na 09.00 uur, in het weekend, op feestdagen en in juli en augustus de hele dag).
goedkoper reizen met de roze strippenkaart voor de bus, metro of tram. Voor bepaalde treinen en bussen kan een toeslag gelden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag met een Week Studenten-OV door de weeks gratis rijzen, en in het weekend met 40% korting (Dit geldt voor Trein, bus, tram en metro).

NB: Je krijgt geen korting bij de Nachtbus, niet doordeweeks en ook niet in het weekend ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er net aan hoe je studenten ov ingesteld is.
Je kan ervoor kiezen om door de week gratis te reizen of in het weekend.
Jij hebt er blijkbaar voor gekozen om door de week gratis te reizen.
Dan kan je in het weekend een kaartje met korting kopen bij je ov chipkaart. Als je incheckt wordt de korting automatisch verrekend.

In de bus geld een ander kortingspercentage.
Ik geloof uit mijn hoofd te weten 34%.
Dit kan je het beste in de reisplanner van www.9292ov.nl opzoeken.
Als je in het weekend met de bus gaat reizen betaal je het gereduceerde tarief.