tot wanneer kan ik papieren trein kaartjes kopen en is iedereen dan verplicht na de afschaffing van de kaartjes over te gaan op ov chip?

Toegevoegd na 3 minuten:
en gaan dan ook de online ticket kopen ook worden afgeschaft? dat is ook uit eindelijk een papieren kaartje..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je kunt nog tot eind 2012 treinkaartjes kopen.
12 jaar geleden
Dat weet nog niemand.
Er is een bericht dat eind 2012 de kaartjes eruit gaan.
Maar in werkelijkheid zal dat plan wel weer uit lopen.

2 februari zou ook de strippenkaart in Zuid-Holland eruit gaan.
Maar nadat bekend was dat sommige kaarten gehacked waren, wilde de 2e kamer toch nog de veilige mogelijkheid bieden om met de strippenkaart te reizen.
Uiteindelijk duurde het een paar weken langer voordat alsnog de chipkaart verplicht werd.

Voorlopig is de ns er nog lang niet klaar voor om de poortjes te sluiten.
Wat dacht je van buitenlanders die hier met de trein heen komen?
Die komen met de Thalys of ICE hier naar Nederland, en hoe komen ze van het perron af?
Dat zijn nog allemaal problemen die verholpen moeten worden.

Daarnaast is het ook nog maar de vraag of het papierenkaartje niet terug komt.
Zo heeft Veolia (busmaatschappij) al lang weer de papieren kaartjes terug.
De reden? Ze merkte aanzienlijk een grote daling in het aantal dagelijkse reizigers.
Mensen hebben nou eenmaal geen zin om voor 7,50 een chip te kopen en dan ook nog een heel veel tegoed erop te laden.