Wat staat er voor info op een stempel van een buskaart?

wat staat er voor info op een stempel van een buskaart, afgezien van datum en tijdstip?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Antwoorden (7)

* Datum
* Dag (afgekort)
* Tijdstip (afgerond op kwartieren) van instappen
* zonenummer

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik denk dat het nummer van de stempel(automaat) helemaal links staat (gekanteld).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies!
in ieder geval staat het zone nummer erop en staat iets van een tijdsaanduiding op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het in de trein wel eens aan een conducteur gevraagd en daar betekenden de getallen het treinnummer en het traject.
Wellicht is dat bij de bus precies eender. Dan is 5700 het zonenummer en het andere nummer het nummer van het voertuig?

Toegevoegd na 15 minuten:
datum en tijd had je zelf al genoemd. Ertussen staat nog de dag waarop je reist...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De verticale cijfers links zijn het stempelautomaat óf het chauffeursnummer,dan volgt het zónenummer bijv. 5700 is Amsterdam, dan het weeknummer, dan de dag en dan de instaptijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerste 4 cijfers; zonenummer.
dan nog 2 cijfers voor het weeknummer.
dan verticaal; de dag.
dan nog daarnaast de tijd:)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even een aanvulling op de tijd:
Dat is niet je instaptijd.
De chauffeur stempelt altijd 15 minuten vooruit.
Dus om 13,00 zet hij hem op 13,15 om 13,15 op 13,30 etc etc
Dit is bewust om discussie over tijd te voorkomen. Immers als jij het 13,01 hebt en hij 12,59 scheelt dat jou een stuk retourtijd.

En idd dwars staat het nummer wat verwijst naar de chauffeur of automaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van links naar rechts:chauffeursstempelnummer,zonenummer,weeknummer,welke dag het is,instaptijd. een kleine opmerking:instaptijd hoort altijd in kwartieren naar boven te worden afgerond in het voordeel van de passagier.een handstempeltijd is in breuken en automaat in decimalen.bovendien hoort stempelinkt van rood naar donkerpaars/blauw te verkleuren(moet je een keertje opletten) zo niet is je kaartje vals.automaat stempel is altijd zwart