Hoe werkt het betalen van een sterabonnement op een OV-chipkaart?

Stel dat ik een 3-sterren abonnement op mijn persoonlijke OV-chipkaart wil zetten. Via de webshop van OV-chipkaart.nl krijg ik € 103,95 te zien bij voltarief.

Stel dat ik dit nu bestel, en we zijn een maand verder, stopt dan automatisch dat abonnement? En hoe moet ik dan dit bedrag elke maand betalen? Moet ik dit elke maand online via iDeal betalen? Of moet ik naar een oplaadpunt om € 103,95 te betalen? Of kun je dit automatisch van je rekening laten afschrijven?

Ik kan nergens iets hierover vinden op OV-chipkaart.nl

Toegevoegd na 8 minuten:
En als na een maand dat abonnement stopt, dan dien ik dus zelf opnieuw een sterabonnement te bestellen (indien ik nog een maand een abonnement wil)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Het werkt net als vroeger met papieren abonnementen. Als het abonnement afgelopen is, stopt het automatisch. Het wordt niet automatisch verlengd.
Wil je de volgende maand weer een abonnement, koop je gewoon een nieuw. Je kunt het dan in laten gaan op de datum die jou het beste uitkomt (bv. als je oude abonnement op vrijdag afloopt, en je reist in het weekend niet, laat je het nieuwe pas op maandag ingaan).

Vergeet je een nieuw abonnement te kopen, dan zal bij in- en uitchecken op de bus de prijs van een gewone rit van je saldo worden afgeschreven.