kan ik als ik een busabonnement koop uit de kaartautomaat van ns hiervan na de invoer van de ov chipkaart nog steeds gebruik van maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik neem aan dat je bij de ns-automaat een busabonnement wilt kopen dat bij je treinabonnement aansluit? Zo'n ding heet een stad-streek-supplement. Die dingen zijn nog steeds te koop en ook na invoering van de ov-chipkaart gewoon geldig.

Reis je in Amsterdam of Rotterdam met het supplement, ga er dan even mee langs een servicepunt van GVB of RET om het op een ov-chipkaart te zetten. Dan kun je met de ov-chipkaart de poortjes op de metrostations open krijgen. Met het papieren supplement dat je bij de ns-automaat hebt gekocht lukt dat namelijk niet.