Vanmiddag met de bus gegaan gegaan, maar ik ben vergeten uit te checken met m'n (anonieme) Ov-kaart. Wat nu?

Moet ik nu alsnog ergens uitchecken, betaal ik de kosten tot aan de eindbestemming, iets anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (3)

Dan ben je het instaptarief kwijt.
http://www.ov-chipkaart.nl/reizen/gebruikovchipkaart/inenuitchecken/

Toegevoegd na 4 minuten:
Is Euro 4,-. Evt. kun je restitutie aanvragen bij de betreffende busmaatschappij.

bijv. connexxion:
http://www.connexxion.nl/restitutieformulier/586/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar is €4,-alles wat ik kwijt ben? Of daarnaast nog meer kosten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gesproken is dat het. (Maar als je meermalen vergeet uit te checken in de toekomst, wordt wel uiteindelijk je OV-kaart geblokkeerd).
wij hebben dat laatst gehad,ik heb meteen een mail gestuurd naar veolia, mijn dochter kon niet uitchecken omdat het apparaat weigerde,ze moest dit eigenlijk aan chauffeur melden,stond op site,ook moet je de opstaphalte precies weten,de eindhalte , de tijd, het nummer van je kaart,en lijnbusnummer.
Ik weet dus niet of ze ook vergoeden als je het zelf vergeten bent.
Nadat we het dus via mail hadden gemeld,hebben we een bedrag teruggestort gekregen,4,80 euro,vond ik toch netjes.
Dus ik zou proberen dit ook zo te doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het geld terugvragen via het restitutie formulier op de site van je busmaatschappij.
http://www.ov-chipkaart.nl/klantenservice/zelfregelen/nietinofuitgechecktkt/

Je bent nu 4 euro kwijt omdat je niet uitgecheckt hebt.
Stel dat de ritprijs 1,50 was, dan heb je dus 2,50 teveel betaald.
Dit bedrag kan je terugvragen via het formulier op de site.

Vind je het teveel moeite om het in te vullen?
Dat is niet erg, maar dan ben je wel je de volledige 4 euro kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar stel nou dat ik me de bus ging, en dat de kosten van deze rit hoger liggen dan €4,-? Wordt het bedrag dan aangepast of is de duurste busrit €4?
Ben niet zo bekend met bussen :)