Ik probeer achter mijn centrumzone te komen, en ik kom er echt niet achter, wie kan mij helpen?!

Ik woon in noord-brabant eindhoven en ik reis elke dag naar sterrenlaan.

Toegevoegd na 8 minuten:
ik bedoel centrum zone op een ov-chipkaart maandabonnement..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ik woon zelf in de hoofdstad van Nederland, maar ik denk dat het bij bijna alle steden zo is. Je moet goed kijken naar de stijl die ze gebruiken in de infrastructuur, dus bijvoorbeeld andere lantarenpalen of andere soorten borden voor de weg te wijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

3. Kies een centrumzone
Vanuit de centrumzone kunt u in alle richtingen reizen (behalve abonnementen met sterwaarde 1; die zijn alleen in de centrumzone geldig). Het nummer van de centrumzone staat op uw abonnement.

Hoe zoekt u een centrumzone?
U kunt zelf bepalen wat een geschikte centrumzone is op de website van 9292ov.nl.

Geef in de reisplanner aan van waar-naar-waar u wilt reizen met uw abonnement .
U krijgt een reisadvies.
Kijk onderaan bij optie 'prijs'.
Klik op de tab "alle kaartsoorten" en dan in het vervolgscherm op de tab: abonnementen
In het scherm vindt u de centrumzone(s) die voor die reis geschikt is/zijn.

Even voor je geprobeerd, er staat dan ergens dit:
Mogelijke centrumzones: 6405
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er staan geschikte centrum zones: 6410 6400, maar als ik bij het stermaand abbonoment centrum zone wil in voeren ( bij 2 sterren) dan staat 6400 en 6410 er niet bij hij gaat naar tot de 6144.. ik probeer dit al dagen op te lossen, maar ik kan er echt geen oplossing voor vinden, want hij staat er gewoon niet bij, wel staat er een noordbrabant jeugd abbo bij maar dat is 75 euro voor een maandje, das gewoon te duur..
Het hangt er vanaf waar je precies in Eindhoven woont. Eindhoven is namelijk in meerdere zones opgedeeld.

Als je buiten het centrum (grens is de Rondweg/Ring)woont, heb je in de meeste gevallen een tweesterrenabonnement met centrumzone 6400 nodig. Met dat abonnement kun je in zone 6400 reizen en ook in alle zones die aan zone 6400 grenzen. Je kunt daarmee in heel Eindhoven en Veldhoven in de bus reizen.

Uitzonderingen: Als je in Woensel woont, in dezelfde zone 6405 als waar de Sterrenlaan ligt, dan heb je aan een éénsterabonnement met centrumzone 6405 genoeg.

Woon je binnen het centrum (binnen Rondweg/Ring), dan heb je wat meer keuze. Je hebt een tweesterrenabonnement nodig, maar kunt kiezen uit de zones 6400 (centrum), 6405 (Woensel), 6410 (Acht) of 6515 (Tongelre) als centrumzone. Dat hangt af van de andere reizen die je nog wilt maken. Meestal is zone 6400 de handigste, omdat je daarmee door heel Eindhoven en Veldhoven met de bus kunt reizen. Maar als je eens naar Nuenen moet, is 6515 handiger omdat je dan zonder bij te betalen met je abonnement naar Nuenen komt. Net zo kan 6405 handig zijn als je eens naar Son en Breugel zou willen, of 6410 als je eens naar Best wilt. Het hangt dus van je eigen voorkeur af.

Een actuele zonekaart vind je via de website van Hermes, ik heb de link hieronder toegevoegd. Op die kaart kun je zien hoe de zones zijn ingedeeld en ook afleiden waar je met een abonnement kunt reizen. In geval van twijfel, zoek je reis op bij 9292. Je kunt dan kijken of je reis met jouw abonnement gemaakt mag worden.

Kijk beslist ook even verder op de site van Hermes om te weten hoe het precies zit met de geldigheid van sterabonnementen met de komst van de OV-Chipkaart.