Als je per ongeluk een koffer laat rondslingeren op het station, en het station wordt ontruimd wegens een verdachte koffer. Moet je dan betalen?

Moet je dan ze inzetkosten van de EOD, politie, brandweer, uitruk e.v.t ambulance etc. dan betalen?

Tegenwoordig wordt er niet meer zo gewaarschuwd dat je jouw koffer en persoonlijke bagage niet buiten je zicht moet laten staan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Neen, bovenstaande diensten wordt door belastinggeld betaalt.
Wel krijg je een boete en wordt je misschien voorgeleid.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is ook een fabeltje dat je de Brandweer moet betalen voor hun inzet bij het redden van een kat in de boom.

Als je de Rekenkamer hebt gezien over wat het kost om een kat uit de boom te halen, mag je jezelf gelukkig prijzen dat in het door jou beschreven geval je niet voor de TOTALE kosten hoeft op te draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar stel, je plaatst bewust een nepbom, omdat je ontevreden bent met het openbaar vervoer. Dan zijn de inzet kosten wel zeker verhaalbaar op jouw?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, maar dat is een geheel andere vraag. Jij stelde: per ongeluk.
Cryofiel
12 jaar geleden
Dacht ik ook. Je zet een koffer ergens neer omdat je je reisschema uit je binnenzak moet halen, en daarna vergeet je je koffer. Vergeetachtigheid kan toch niet strafbaar zijn?
Als jij die koffer laat slingeren en je bent wel in de buurt kan je hem gewoon nog pakken en weglopen maar de koffers die jij bedoeld zijn vergeten of bewust achtergelaten daar kunnen ze je niet voor laten betalen omdat het eerst ook bewezen moet worden dat het jouw koffer is en wie zeg dat niet iemand een koffer met jouw naam ergens achter laat om jou te narren?