Bestaat er een forum van treinmachinisten?

met googlen vind ik niets.
heb vandaag weer een zwaan van het spoor gehaald.
de machinist was zeer verbaasd dat een middelbaar mager dametje de zwaan bij kop en kont pakte.
ik zou ze graag vertellen wat de techniek is, zodat ze de zwaan in veiligheid kunnen brengen in afwachting van ons, en vrolijk door kunnen rijden.
lijkt me een strak plan ivm de vele vertragingen.

12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ja pse, het was zwanendag vandaag.
deze zwaan gaat het gelukkig redden, die zetten we na het weekend weer uit.
ook een zwaan opgehaald die door een windmolen was gegrepen, ik krijg het beeld maar moeilijk van m'n netvlies ;(
en ja ik blijf dit doen zolang ik kan.
Rieneke1
12 jaar geleden
dank voor de complimenten pse!
je kweekt wel wat eelt op je ziel.
maar het geeft een goed gevoel om verschil te maken.
en wij halen onze voldoening uit het weer uitzetten van dieren.
Rieneke1
12 jaar geleden
nee hoor denkerin. er is 1 vaste methode om een zwaan bij kop en kont te grijpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knap dat je dit doet Rieneke en het zal dan denk ik wel nodig zijn. Maar even als reactie op je vraag als zodanig, een machinist zal zo'n beest toch niet tijdig op het spoor zien zitten lijkt me? M.a.w. al zou een machinist weten hoe het moet dan lijkt het me niet dat hij/zij de gelegenheid heeft die handeling uit te voeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit vind ik een hele goeie en aparte en originele vraag, die niet makkelijk te beantwoorden is en getuigt van betrokkenheid etc. etc.
Plus voor je vraag!
Rieneke1
12 jaar geleden
mlodewijk, vaak lopen er meerdere sporen naast elkaar.
als een machinist een zwaan op een naastgelegen spoor ziet zitten, dan waarschuwt hij de spoorwegpolitie, die ons weer inseint.
het betrokken spoor wordt dan niet gebruikt, en de treinen op naastgelegen sporen rijden dan "met last", dwz niet harder dan 40 km per uur.

Het beste antwoord

Jazeker!

Belgie:
http://www.rijdendpersoneel.be/
Nederland:
http://forum.opeenshadikhet.nl/index.php

Op beide forums geldt, dat je beperkte toegang hebt, als je geen machinist of conducteur bent, maar dan zijn er toch nog voldoende mogelijkheden . Zo is er in het publieke gedeelte van het Nederlandse forum, een afdeling "Vragen aan spoorwegpersoneel", en daar zou je prima terecht kunnen met je verhaal. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
dank en plus!
met welke zoekwoorden heb je dit nu gevonden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oops! :-) Dat weet ik niet meer zo precies........ik denk dat het zoekwoord "treinbestuurders" was............