1839 werd de eerste spoor geopend tussen Haarlem en Amsterdam. De stoomlocomotief die daarover reed, heette: Arend. Veel mensen keken hiertegen op, ze dachten dat je verplaatsing van 35 KM/uur niet kon overleven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ging toch z'n hoge piet op het spoor staan en toen dood gereden omdat hij niet geloofde hoe anel die ging??:p

Andere antwoorden (2)

1839 tussen Haarlem en Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste trein reed op 20 september 1839 van Amsterdam naar Haarlem. Dit spoor was aangelegd in 1835, maar een precieze datum vermeld deze bron niet.