Kunnen kinderen via hun OV chip kaart op railrunner tarief in de trein?

Of boek je met de OV chip automatisch een kindertarief (dat geldt als ze alleen zouden reizen en behoorlijk hoger is) af?

Dat leek me wel maar dan kan ik dus ZELF wel te trein betalen en moet voor de kinderen een kaartje in de automaat gaan halen.

Klopt dat of kan het ook anders?

12 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (3)

Als je bij ns.nl "railrunner" als zoekwoord intikt kun je alles lezen. O.a. dat kinderen niet alleen mogen reizen en nog een papieren kaartje moeten kopen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-1 Kinderen mogen best alleen reizen, zowel met een kaartje als met een eigen OV-chipkaart.
Nee, dat kan alleen met een railrunnerkaartje, te kopen door de begeleider. Kinderen kunnen wel zelf reizen met eigen persoonlijke OV-chipkaart, zie voor details:
http://www.ov-chipkaart.nl/allesoverdeov-chipkaart/welkekaartpastbiju/65plusbegeleiderkindstudent/

Toegevoegd na 4 minuten:
Kijk ook eens bij het "Kids-vrij" abonnement op:
http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/nieuwe-abonnementen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn zoon is 11 jaar en gaat met de trein naar school>
Voor ik een Trajectkaart voor hem had kocht ik altijd dagelijks losse kaartjes ( Je kan deze ook online kopen en dan zelf uitprinten ) voor hem en dan gewoon met korting - daar heb je recht op t/m 12 jaar - hij reist maar 2 stations wat normaal € 4,80 kost - dacht ik - maar nu betaalde ik €2,60 voor de retourreis. Hij kon zich legitimeren met zijn OV kaart - die ik sowieso al voor hem had waar de naam op staat - Officiele ID is nog niet verplicht voor 11 jarigen nl.
Ik heb het zo opgelost omdat het heel omslachtig was om dat op zijn OV kaart te zetten en er toch een Trajectkaart aan zat te komen voor hem.
Hoop dat je er wat mee kunt.
Bronnen: