Kan ik met mijn ov kaart reizen?

Ik heb een persoonlijke ov kaart die is gekoppeld met het studentenreisproduct. Het product is 1 september geldig, maar ik moet morgen 30 augustus al naar school. Ik heb zelf nog saldo op het pasje staan. Dus als ik incheck in de bus gaat het dan van mijn eigen saldo af, of gebruikt hij dan het studentenreisproduct? Ik wil namelijk geen boete. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

bij het inchecken ga je ervoor betalen, vanaf 1 sept niet. Kun je zien op je ov-chip account op internet (wel zo'n drie dagen vertraging)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou in checkken en als er geen geld opstaat opladen in de bus trein of metro of tram
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gaat van je eigen saldo af, al moet ik zeggen dat hier inderdaad veel verwarring over bestaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
zover ik weet moet je altijd inchecken, ik heb een paar vrienden die vorig jaar tijdens de tijd dat ze gratis met hun ov studentenkaart mochten rijden niet hadden ingecheckt en alsnog een boete kregen... vreselijk stom natuurlijk!