Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik met mijn ov kaart reizen?

Ik heb een persoonlijke ov kaart die is gekoppeld met het studentenreisproduct. Het product is 1 september geldig, maar ik moet morgen 30 augustus al naar school. Ik heb zelf nog saldo op het pasje staan. Dus als ik incheck in de bus gaat het dan van mijn eigen saldo af, of gebruikt hij dan het studentenreisproduct? Ik wil namelijk geen boete. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
509

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

bij het inchecken ga je ervoor betalen, vanaf 1 sept niet. Kun je zien op je ov-chip account op internet (wel zo'n drie dagen vertraging)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou in checkken en als er geen geld opstaat opladen in de bus trein of metro of tram
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gaat van je eigen saldo af, al moet ik zeggen dat hier inderdaad veel verwarring over bestaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
zover ik weet moet je altijd inchecken, ik heb een paar vrienden die vorig jaar tijdens de tijd dat ze gratis met hun ov studentenkaart mochten rijden niet hadden ingecheckt en alsnog een boete kregen... vreselijk stom natuurlijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding