Hoe moet ik reizen naar mijn school (HvA) terwijl de studenten OV pas 15 september geldig is?

Ik ben een nieuwe student die vanaf volgende week gaat beginnen. Als ik naar mijn school wil reizen met het openbaar vervoer, kost dat mij 10 euro per dag. Mag ik wel gebruik maken van mijn studenten OV? Ik vind het namelijk, om het maar plat te zeggen, een naaistreek van de NS als dit verboden is. Dat zou betekenen dat veel meer studenten veel geld moeten betalen (Een vriend van me moet elke dag naar Utrecht, dat zou hem per dag 23 euro kosten).

Alvast bedankt,
Lisa

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Lisa,

Onthoud dat de NS niet bepaald wanneer je mag reizen: dat is een deal met de overheid. Maar je mag weer reizen met je OV Studentenkaart hoor!

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedenk net: als je als 18 jarige, nieuwe student je OV aanvraagt mag je die pas gebruiken vanaf september. Dat had ik zelf ook... dus je moet het reguliere vervoer betalen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sowieso heeft de ns hier niets over te zeggen. Je ov kaart die je als het goed is al hebt kun je nu al gebruiken(na ophalen product), maar dan wel op eigen kosten omdat je pas vanaf september de studententegoed erop krijgt. Dus je kunt duo opbellen of mailen(als je belt, kun je dat beter vroeg in de morgen doen, want ze hebben het erg druk deze dagen)

nouja succes!