Is het strafbaar om in een stilte coupé te fluisteren?

een jaar geleden
2.3K
Amadea
een jaar geleden
Maar waarom ga je dan in een stiltecoupé zitten als het jouw bedoeling is om tijdens de reis te gaan praten?

Antwoorden (2)

Nee, zelfs hard praten is niet strafbaar. Maar het is ook niet de bedoeling dat je onnodig geluid maakt. Als je wil praten, met een medereiziger of via de telefoon, ga dan in een ander deel van de trein zitten. De stilte coupé is bedoeld voor mensen die in stilte willen reizen. Ook korte fluisterende gesprekjes zijn storend voor mensen die willen (of moeten) lezen, leren of werken onderweg. Het haalt mensen echt uit hun concentratie. Probeer dat dus te beperken.
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Fluisteren in een stilte coupé is weliswaar niet wettelijk strafbaar, het is wel een overtreding van de reisvoorwaarden. En dat kan vziw in het uiterste geval leiden dat je bv uit de trein wordt gezet.
Het is niet strafbaar om in een stilte coupé te fluisteren, maar het is wel onbeleefd en kan leiden tot irritatie bij medepassagiers. Het is beter om in een stilte coupé helemaal niet te praten of om elders in de trein een plek te zoeken waar praten wel is toegestaan.
9 maanden geleden