Als je met de trein en de bus naar de Efteling wilt, moet je dan de trein naar Tilburg of naar Den Bosch nemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Dit is totaal afhankelijk van waar jij komt. Zowel vanaf Den Bosch als Tilburg zijn er goede verbindingen naar de Efteling.
Kom je vanuit richting Utrecht dan is Den Bosch een prima optie maar kom je vanuit het zuiden van Nederland of Belgie dan is Tilburg een betere en snellere optie.
Zie bijlage.

Toegevoegd na 42 minuten:
Vanuit Den Bosch Centraal lijn 168 van Veolia richting Kaatsheuvel.
Vanuit Tilburg lijn 136 van Veolia richting Den Bosch.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Tilburg is sneller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heeft meer mee te maken vanaf waar je komt.

Meestal is het handiger om naar Den Bosch te gaan ivm de directe treinverbindingen.

Vanuit Den Bosch zit je wel iets langer in de bus naar de Efteling. Maar dat mag de pret niet drukken.

Kijk wat handiger is met de treinreis voor jou want dat verschilt per persoon zeker omdat je ook niet aangeeft waar je vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan waar je vandaan komt. Kom je uit de richting van: Amsterdam, Utrecht, Nijmegen en Zwolle (provincies Noord-Holland, Utrecht, Gelderland en noordelijker) ga dan met de trein naar 's Hertogenbosch.
Kom je uit de richting van Den Haag, Rotterdam, Middelburg, Roosendaal, Eindhoven, Venlo en Maastricht/Heerlen (provincies Zuid-Holland, Noord-Brabant, Zeeland en Limburg) ga dan via Tilburg.
De bus:
vanuit 's Hertogenbosch; lijn 136, 137 en 168.
vanuit Tilburg; lijn 136, 137 en 169
Neem NIET lijn 300, deze stopt alleen bij het Efteling hotel en personeelsingang, de hoofdingang ligt hier nog zeker 1 km vandaan...
Het is het gemakkelijkste om de lijn 168 of 169 te nemen, deze stoppen namelijk alléén bij de Efteling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanuit Tilburg. In Tilburg gaat er namelijk een bus rechtstreeks naar de Efteling.