Bestaat er een kinder ov chipkaart?

Mijn schoonouders willen een dag weg mijn hun kleinkinderen en vroegen aan mij hoe het nu werkt om kinderen onder de twaalf met korting mee te nemen in de trein enz. Dus mijn vraag aan jullie bestaat er zoiets als een kinder ov chipkaart??.. Of blijven de railrunner kaarten nog gewoon te koop ondank de ov chipkaart??..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De Railrunner blijft bestaan. Volgens een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen wordt het Railrunnerkaartje 'verchipt'. Dat gaat ook gebeuren met het fietskaartje. Reizigers zullen dergelijke kaartjes kunnen gaan aanschaffen met hun OV-chipkaart. Dat gaat gebeuren voordat 2012 ten einde is.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet een persoonlijke ov chipkaart voor dat kind kopen.
Pas dan kan deze tegen reductie reizen.

Maar als dit kind met iemand boven de 18 mee gaat, koop je een railrunner kaartje bij de automaat.
Deze zijn tot op de dag van vandaag nog te koop!