is het goedkoper om een persoonlijke ov-chipkaart te nemen?

Of wat zijn de absolute voordelen van de persoonlijke ov-chipkaart?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.8K

Het beste antwoord

De kaarten op zich zijn even duur,maar er zijn wel verschillen

Voordelen van een persoonsgebonden OV-chipkaart, ten opzichte van een anonieme kaart:
- Geschikt voor persoonsgebonden reisproducten, zoals een abonnement.
- Geschikt voor persoonsgebonden voordelen en kortingen, bijvoorbeeld voor kinderen en 65-plussers.
- Saldo kan automatisch worden opgeladen.
- Bij verlies of diefstal kan de kaart worden geblokkeerd voor verder gebruik.
- Online inzicht in uw reisgegevens via Mijn OV-chipkaart.

Voordelen van een anonieme OV-chipkaart, ten opzichte van een persoonsgebonden. kaart
- Kan ook door iemand anders worden gebruikt, (maar niet tegelijkertijd).
- Anoniem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het voordeel van een persoonlijk ov kaart s dat hij op naam staat en er een foto van je op staat. Dus bij verlies of diefstal makelijk te blokkeren. Tweede voordeel je kunt hem via een automatische incasso altijd voorzien van het maximale saldo dat je wens. dat saldo wordt opgehoogd op het moment dat je het minimale saldo wat je ook zelf aangeeft hebt bereikt. Je zit dus nooit zonder.
12 jaar geleden
Het is niet persé goedkoper, het is wel veel handiger om een persoonlijke OV-chipkaart te nemen.
Met een persoonlijke OV-chipkaart kun je op internet alle transacties teruglezen op jouw persoonlijke (beveiligde) pagina, je kan ook overzichtjes afdrukken om reizen te kunnen declareren.
Een ander belangrijk voordeel is dat je de kaart kan koppelen aan jouw bankrekening zodat elke keer dat het saldo te laag dreigt te worden er een door jou zelf gekozen bedrag op gestort wordt.
Je hoeft dan nooit meer in de rij te staan bij de automaat om je saldo op te waarderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoorde dat vanaf september overal de ov-chipkaart verplicht is..dus of het nou handig is of niet..we moeten er allemaal helaas aan geloven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, maar waarom voor 2 maandjes ''uitvogelen'' of iets goedkoper is of niet, als je na die 2 maanden toch geen keus hebt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Utrecht pas vanaf november.
Als je er een reisproduct op laadt, kan het op den duur wel goedkoper zijn.