Kan je geld terugvragen dat je niet echt hebt gestort op een ov chipkaart?

Aangezien ik erg nieuwsgierig ben naar wat wel en niet kan, vroeg ik mij af of het mogelijk is om als je een fictief bedrag op je ov chipkaart hebt gezet, dit terug te vragen bij de balie. Zo'n fictief bedrag plaats je dan via een RFID-kaartlezer, de bekende ov chipkaart hack. Ik ben niet van plan honderden euro's op te halen bij de balies, maar ik vraag mij gewoon af of dit mogelijk is, of dat de servicemedewerkers kunnen zien dat er nooit een bedrag is gestort.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Alle gehackte kaarten worden momenteel direct door een computer opgespoord en geblokkeerd. Bij het omwisselen naar geld kijken ze eerst wanner het bedrag dat op de OV staat is bijgeschreven en of dat klopt met hun gegevens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat (kon) kan!
Maar het enige verschil is dat je je moet identificeren.
Dus dan hebben ze je te pakken!!

Ik zou het niet doen...gewoon lekker mee reizen met dat (nep geld).

Toegevoegd na 1 minuut:
Ohja...dat levert natuurlijk weer een typische TLS situatie op...
Anonieme ov chipkaart?
Mooi niet, want ze willen wel je gegevens als je het geld terug wil wat erop staat.
Bovendien komen er binnenkort nieuwe kaartlezers voor conducteurs waarmee ze illegale kaarten kunnen opsporen.