reisadvies van Deventer naar strand Scheveningen met het openbaar vervoer

Ik ben vanplan op zondag 19 juni met het openbaar vervoer naar Scheveningen te gaan . Nu kan ik de heenweg het laatste stukje met de tram (en volgens informatie hoef ik daar geen OV-chipkaart voor te kopen want ik kan gewoon een kaartje bij de trambestuurder kopen) . Maar de terugweg gaat via stadsbus 5 HTM (richting Nootdorp) maar wie weet of ik daar ook een kaartje bij de buschauffeur kan kopen ???
Stippenkaarten zijn niet meer geldig in die regio had ik begrepen , en ik wil nl geen ovchipkaart , omdat ik nooit met het ov ga , maar heb ook geen idee waar en bij welk type vervoer ik nog een loskaartje kan kopen
Kan iemand me verder helpen in deze wirwar wat Openbaar Vervoer heet?????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik zou toch voor de OV-chip kaart kiezen, je bent dan meteen van al die verschillende losse kaartjes af en hoeft niet met los geld bij de trambestuurder te betalen.

Je kan een anonieme chipkaart kopen en opladen bij de kaartjesautomaat op het station, maar dan moet je wel zorgen dat je er voldoende saldo op zet.

Het teveel aan saldo kun je bij een loket weer laten uitbetalen, maar het lijkt me sterk dat je nooit meer na deze reis met het openbaar vervoer zult reizen.

Zelfs als je weinig met openbaar vervoer reist is een Persoonlijke OV-chip kaart wel praktisch:
Je kan dan het saldo automatisch laten ophogen als dat nodig is, je hoeft dan niet steeds bij de kaartjesautomaat in de rij te staan om saldo te laden.

Bovendien kan je de kosten via de OV-chip site keurig thuis in een overzichtje laten afdrukken als je die reiskosten wilt declareren of aftrekken van de belasting.

Je betaalt bij de NS altijd ongeveer de halve retour prijs voor een enkele reis, je bent dan dus zelfs iets goedkoper uit dan met een papieren kaartje.

Een OV-chip kaart in je portemonnee is altijd handig in noodgevallen als je andere vervoer het eens laat afweten.
(en veel handiger dan die oude strippenkaarten)
Je betaalt alleen als je hem gebruikt, dus het kost niets extra.

De papieren kaartjes van de NS gaan eind 2012 vervallen, je zal dus toch eens aan de OV-chip moeten, dus waarom nu al niet.
Het is even wennen maar als je het eenmaal hebt wil je vast niets anders meer!

Overigens kun je op de terugreis toch ook gewoon met de tram terugreizen naar Den Haag Centraal? volgens mij is dat sneller dan met de bus naar Nootdorp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan toch ook gewoon een kaartje in bus 23 kopen en naar den haag centraal gaan. en van daaruit weer de trein naar deventer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk bij www.9292ov.nl : Alle mogelijkheden plus de prijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op website van HTM komt stadsbus 5 helemaal niet voor.
Waarschijnlijk bedoeld u bus 23. Verder staat op de website dat strippenkaart niet meer geldig is bij HTM, maar dat er wel een zgn daluren-retour en dagkaart (de laatste alleen voorverkoop) bestaat.
Zie: http://www.htm.net/Pages/DEF/478.html

(klik dan rechts op die pagina op betreffende kaartsoort voor details)

Goede reis !