kan je vanaf duivendrecht naar amsterdam met een gewoon kaartje reizen?

Dus zonder ov chipkaart? Ik ben namelijk student, en we gaan met nog 3 andere naar amsterdam, maar die kunnen nu dus niet profiteren van de korting toch? dus moet je papieren kaartje kopen met korting.

Kan dat nog vanaf duivendrecht naar amsterdam?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je het over de trein hebt dan kan dit, aangezien de OV-chipkaart niet nog landelijk bij de NS is ingevoerd.
Ze kunnen gewoon een kaartje kopen met 40% korting, en jij kan gewoon je OV kaart gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je met Koninginnedag gaat heb je waarschijnlijk wel iets aan het onderstaande bericht van de GVB:

Reis onbezorgd door de stad met het evenementenkaartje
GVB verkoopt een speciaal evenementenkaartje tijdens Koninginnedag. Deze kaart is 24 uur geldig op alle lijnen van het GVB inclusief de nachtlijnen.
De voordelen op een rijtje:

Geen gedoe met losse kaartjes en kleingeld.
De vrijheid om onbeperkt heen en weer te gaan met tram bus metro.
Als je vergeet uit te checken dan blijft de kaart het doen en betaal je niks extra.
Ook geldig op de GVB nachtbus, dus geen dure taxirit.
De kaart kost € 5,- en kan gekocht worden in het voertuig en op de volgende punten:

Amstelstation, tramhalte lijn 12 richting Museumplein
Station Sloterdijk, tramhalte lijn12 richting Museumplein
Muiderpoortstation, tramhalte lijn 3 richting Museumplein
Station Lelylaan, tramhalte 1 richting Leidseplein/Museumplein
P+R IJburg, bus 326 naar Centraal Station
Centraal Station, metrostation
Nieuwmarkt, metrostation
Weesperplein, metrostation
Waterlooplein, metrostation
Museumplein, verschillende lijnen