Ik heb een week-ov en ik wil vandaag met de bus. kan dat met mijn ov?

Ik wil vandaag met de bus, maar bij de bus heb je van die inscan poortjes waar je je OV voor moet houden, alleen het is weekend en ik heb een week ov. iemand ervaring mee/ kan dat gewoon? of wordt het dokken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Natuurlijk moet je dit betalen. De Chip kaart die je hebt is net als elke andere Chip kaart. Alleen bij jou (en bij mij) staat er een abonnement op die ervoor zorgt dat wij doordeweeks gratis kunnen reizen.

Naast dit abonnement kun je er geld opzetten, waarmee je in het weekend kunt reizen. In de trein met korting, in de bus weet ik het niet precies, maar volgens mij ook. Wij konden namelijk ook reizen met een roze strippenkaart, welke minder geld kostte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet eerst geld op je ov-chip zetten en dan kan je er in het weekend ook mee inchecken, alleen gaat er dan idd gewoon geld af.
Maar het is wel goedkoper dan een kaartje bij de chauffeur kopen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt geld op je ov kaart zetten waarna je kunt reizen. Je moet dan gewoon in en uitloggen, net als je door de week reist. Het geld wordt er precies afgehouden.

Is er in de buurt geen punt waar je saldo erop kunt zetten dan kun je op de site van 9292ov zien of je nog strippenkaarten kunt gebruiken op het traject waar jij wilt reizen. Je kunt dan een strippenkaart reductie kopen (volgens mij kan dit alleen in de voorverkoop, bijvoorbeeld bij postkantoor, wellicht zijn die ook dicht).

De makkelijkste manier lijkt mij saldo erop zetten. Ikzelf gebruik automatisch opladen, dan is er altijd voldoende saldo op mijn OV. Je moet dit activeren op www.ov-chipkaart.nl