Wanneer gaat de nieuwe dienstregeling van de NS altijd in?

Gaat elk jaar de nieuwe dienstregeling in rond de kerstvakantie? Rond de zomervakantie? Wat is nou de datum of tijd voor de nieuwe dienstregeling?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De nieuwe dienstregeling gaat in op de tweede zondag van december.

Dat geldt niet alleen voor de NS, dat geldt voor de meeste landen van Europa. Het is namelijk handig als ze allemaal op dezelfde dag overgaan op de nieuwe dienstregeling, omdat er ook internationale treinen rijden.

Er is voor een zondag gekozen omdat dat de rustigste dag van de week is. Mocht er ondanks alle controles toch iets fout zijn in de nieuwe dienstregeling, dan is er nog tijd om dat te corrigeren voordat de drukke maandagochtendspits van start gaat.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sinds vandaag.. alle busvervoerders hebben ook een andere dienstregeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DE nieuwe dienstregeling gaat altijd op deze zondag in.
Maar in de zomer is er ook een 'zomerdienstregeling', dus ik kan me voorstellen dat dat verwarring schept.
Hier een artikel uit 2009 daarover: http://www.treinreiziger.nl/actueel/de_zomerdienstregeling_begint_weer