Hoe weet je wanneer je toerenteller kapot is (motorfiets, analoog) ?

Bij stationair geeft hij hoog en, doet dan wel uitslaan, dan weer niet. Bij lage toeren geeft hij ook hoger aan.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:bOSczplW40GLPM:http://img231.imageshack.us/img231/9193/gs550emijsm8lr.jpg&t=1

Toegevoegd na 5 minuten:
M.a.w. is dit te meten ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

er zijn analoge meters te koop, anders ga eens langs een lokale garage. die zal de meter eens tegen je vliegwiel houden en je toerental kunenn meten. dan kun je dit vergelijken.

wel vreemd dat het hoger aangeeft, meestal zou de meter juist laager tot niks aangeven als er iets kapot is. maar meet het eens na bij een garage en dan weet je meer!
suc6!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het nog een kabelaangedreven toerenteller , of een elektronische ? Als het een elektronische is duid dit op een los kontakt (slecht kontakt) . Bij kabelaangedreven op een loszittende buitenkabel wartel onder de teller , of de magneet trommel is vettig , of de spiraalveer is kapot .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elektronisch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk inderdaad dat de kabelveer defect of gebroken is.
Je kunt de teller nameten door hem te demonteren en hem met een boormachine met toerenregeling aan te drijven. Controleer even de draairichting.Controleer de kabelveer of deze draait bij een lopende motor. Kijk ook of je de kabelveer bij uitgeschakelde motor natuurlijk, eruit kunt trekken, zo ja dan is het duidelijk een breuk.
Is de klok defect, deze zijn te repareren, is aan de prijzige kant.
Ik denk zo dat als je zelf merkt dat de toerenteller bij een goed stationair
draaiende motor afwijkende waarden geeft dat er dan inderdaad wat mis is met de toerenteller