Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een betrouwbare motorfiets om het hele jaar door mee te rijden > 25000 km per jaar? Onderhoudskosten zijn ook een punt van aandacht!

Ik rij al jaren BMW maar de kosten van onderdelen/reparaties/onderhoud vind ik pittig. Ik ben geen 18 meer en rij rustig maar weer problemen met het cardan (onder garantie welliswaar) maar toch.
Moet ik overstappen naar een Jap?? Geen Goldwingrijder ofzo wel een beetje sportief als het nodig is. Tips??

Toegevoegd na 3 dagen:
Bedankt allen, ik vrees dat het een Jap moet gaan worden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wil je echt weinig onderhoud, neem dan een Jap. Ik rij al jaren zonder problemen een Fazer vanwege de lekkere "rechtop-zit" en de motor is zeer betrouwbaar. Zijn grote broer is de FJR- een FJ is ook heel goed als je niet veel geld uit wilt geven.
Als je echt veel rijgenot wilt hebben, denk dan aan een Transalp. Deze had ik voor de Fazer, en achteraf gezien heb ik wel eens 'heimwee' naar de Transalp vanwege zijn 'alleskunnende' karakter. Zit heerlijk, grenzenloos plezier in de bochten en ook af en toe het terrein op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

BMW is niet goedkoop, maar mijn persoonlijke ervaring is dat het wel heel betrouwbaar is en bij inruil een mooie restwaarde.
Vwb een ander merk FJR 1300 rijdt prima en zeker sportief maar die vond ik weer teveel warmteafgifte in de zomer geven. Motor heeft me trouwens ook nooit in de steek gelaten.
Het ligt natuurlijk aan het type BMW wat je hebt maar ik heb nu weer een boxer R1200 en die heb ik oa ook gekozen vanwege windbescherming tov de FJR. Denk dat het een heel persoonlijk verhaal wordt. Wel leuk om proefritten en fora over af te struinen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
FJR is een hele goeie +!