Als iedereen zijn licht aan heeft, waar moet je dan rekening mee houden?

A - Dat het kan gaan regenen.
B - Dat het donkerder is dan normaal.
C - Dat het mistig kan gaan worden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit is een (oefen)examenvraag voor bromfietstheorie, er is geen andere keuze dan hierboven!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als tegenliggers uit een regenbui komen hebben ze allemaal hun licht ontstoken. De kans dat jij die bui binnenrijdt is dus groot. Daarom antwoord A.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

D- Dat mensen goed gezien willen worden.

E- All of the above.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
F - None of the above.
d met al bovenstaande en meer.
/ Er is een zonsverduistering / U rijdt in een tunnel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of D - niets. Maar in de regel, als iedereen zijn verlichting aanheeft (ik neem even aan dat je auto's e.d. bedoelt), zal er wel te weinig goed zicht zijn. Dat kan door mist of neerslag komen, maar ook simpelweg omdat het ergens te donker is (bijvoorbeeld een weg met links en rechts bos vlak langs de weg).

Toegevoegd na 5 uur:
Na de uitbreiding van de vraag zie ik B als enige optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
D. Ik heb mijn lampen standaard aan. O
dat ik dat persoonlijk veiliger vind.

E. Omdat mij aangeleerd is altijd met lichten aan te rijden

F. Al het vorige.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat jij niet moet vergeten het ook aan te doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je er rekening mee houden dat je aan het spookrijden bent en het tegemoetkomende verkeer je probeert te waarschuwen d.m.v. lichtsignalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
C, dat het mistig kan gaan worden.

Want mist kan plaatselijk zijn, en alle verkeersdeelnemers die uit de mist komen hebben nog steeds hun licht aan. Maar jij rijdt er naar toe, dus daar moet je rekening mee houden.
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
bij regen doet niet iedereen zijn licht aan.
itsme
13 jaar geleden
Beste Bierdopje, als je de keuze hebt tussen a, b of c dan is het duidelijk dat het c moet zijn.
Maar als je de keuze hebt tussen a en/of b en/of c, dan moet je voor alledrie kiezen. En ik ben een verstandig persoon die al 55 jaar veilig thuiskomt, keurig met lichten aan in de mist en in het donker, maar niet altijd met lichten aan in de regen. Gewoon omdat in de wetgeving staat dat je licht moet voeren als het donker is en als het zicht wordt belemmerd. En niet alle regen belemmert je dusdanig in het zicht dat licht verplicht wordt.
itsme
13 jaar geleden
Tja, je geeft in je antwoord alleen maar drie mogelijkheden, maar je geeft niet aan of het er 1 of meerdere mogen zijn. Normaalgesproken staat er dan bij een van de mogelijkheden 'alle voorgaande' of zo, maar dat heb jij er niet bij gezet. En dan blijf ik bij C als meest waarschijnlijke als het 1 keuze moet zijn, en bij a+b+c als je meerdere keuzes kunt aanklikken.
B.

De lichten zijn al aan. Bij slecht zicht en donkerte doet men de lichten aan. Dat ze al aan zijn, betekent dat de situatie er al is. Om die reden zijn A en C sowieso geen goede antwoorden, daar staat immers "dat het kan gaan". Dat betekent dat het nog niet regent en nog niet mistig is. Kortom, de reden dat iedereen zijn lichten aan heeft betekent dat het donkerder is dan normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
B, mensen zijn over het algemeen niet helderziend. Dus A en C lijken me niet juist.

B is de enige in het NU.