Wat is nou de wettelijke garantie van een motor occasion?

Het betreft dsn om aankoop bij een bedrijf wat niet bij de bovag is aangesloten

4 maanden geleden
TurfGraver
4 maanden geleden
Wat je met bedrijf afspreekt.
tinus1969
4 maanden geleden
Nieuw of tweedehands?
erotisi
4 maanden geleden
occasion=tweedehands?
Ikhebgeenidee
4 maanden geleden
Occasion = 2e hands. Naast wat met bedrijf is afgesproken (en algemene voorwaarden) maakt het een groot verschil hoe oud de motor is, hoeveel kilometers die gereden heeft en wat de prijs was. Een motor met weinig kilometer en met een hoge aanschafprijs mag je meer van verwachten dan van een motor van 10 jaar oud en veel kilometers.
ronron1212
4 maanden geleden
Na de Tweede Kamer, heeft nu ook de eerste Kamer ingestemd met het wetsvoorstel dat, onder veel meer, regelt dat de zogenoemde ‘wettelijke garantie’, feitelijk de omgekeerde bewijslast op basis van non-conformiteit, van 6 naar 12 maanden gaat. Deze wijziging gaat in op 27 april 2022.

Geef als eerste antwoord