Mijn Kawasaki motor niest (hoest, hikt) regelmatig en bij stilstand slaat hij af. Hoe verhelp ik dat?

iemand een idee wat dit is, en is dit te verhelpen mest testbank?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K
taillie
3 jaar geleden
Weet niet direct wat je bedoeld met hoest hik? maar blijft ie mooi in toeren aja je stationair staat? slaat hij af in 1ste versnelling of als je in neutraal zet?
Edraket
3 jaar geleden
Begin eens met de bougie(s) te vervangen.
Is zo gebeurd en kost bijna niks.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
het is een soort niesgeluid psss tsss die doet hij onder het rijden ook, maar rijdend blijft hij lopen, als hij niest als ik voor de stoplichten sta ofzo dan slaat hij af, of hij nou in de versnelling staat of vrij maakt niet uit. stationair (buiten het niezen dan) loopt hij mooi. net alsof hij even te weinig brandstof krijgt (of niets)

Antwoorden (2)

Zal toch ergens een afwijking in een afstelling zitten. Dit kan zowel mechanisch als elektronisch zijn.
Mijn advies: Laat een een grote beurt uitvoeren, waarbij alle af- en instellingen gecontroleerd worden.
3 jaar geleden
taillie
3 jaar geleden
Ik zou inderdaad ook niet twijfelen/gissen en hem binnen brengen, kzou het mezelf nooit vergeven mochten er grotere problemen voortkomen uit dit bij de mijne. + Er zullen nu toch minder mooie dagen zijn om er mee te rijden dus is ideaal om hem tegen de zomer terug in orde te zetten
Je schrijft jammer genoeg niet om welk model Kawasaki het gaat en het bouwjaar. Ik ga er van uit dat het een ouder model met carburateurs gaat, nieuwere modellen met brandstofinjectie zijn veel minder gevoelig voor de beschreven klachten. Niesen of petsen duid meestal op een te arm benzine/luchtmengsel, en dat word weer veroorzaakt door geheel of gedeeltelijk verstopte sproeiers. Dat verklaart ook het stilvallen bij stationair toerental. Ik denk dat in jouw geval het probleem zit in de stationair sproeiers. (Laat) Eerst de carburateurs maar eens reinigen.