hoe heet dat soort stepvoertuig met 2 wielen naast elkaar, je kan er op staan en er zit een motortje op.

Toegevoegd na 59 seconden:
je ziet ze wel is op de tv, dan gaan mensen ermee door de stad ofzo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De politie in Delft rijdt er op rond.

Het beste antwoord

Bedoel je een segway?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sooo erg bedankt! dat is hem inderdaad +

Andere antwoorden (2)

Een Segway Personal Transporter, ook Segway PT of kortweg Segway genoemd, is een elektrisch aangedreven, zelfbalancerend eenpersoons vervoermiddel. Het vervoermiddel is uitgevonden door Dean Kamen.

De Segway PT wordt aangedreven door twee elektromotoren die van energie voorzien worden door oplaadbare batterijen. De motoren kunnen de wielen onafhankelijk van elkaar laten draaien.

De besturingsmodule van de Segway PT bewaakt voortdurend de stand van het toestel met behulp van sensoren op basis van een MEMS-gyro. Door de elektromotoren automatisch bij te regelen blijft de Segway PT in balans, ongeacht de snelheid of het gewicht van de meegedragen bagage. De gebruiker bestuurt het apparaat door het verplaatsen van het lichaamsgewicht. Door naar voren te leunen laat men de Segway PT voorwaarts bewegen en door achterwaarts te leunen laat men hem naar achteren rijden. Hij stopt als men rechtop gaat staan. Door aan de handgreep te draaien laat men de Segway naar links of naar rechts draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een motoped of moto ped worden ze genoemd.