Kan de politie je vervolgen op basis van een filmpje van een wheelie waar je kenteken zichtbaar is?

Als ik een filmpje op youtube zet van mezelf, die een wheelie doet op de openbare weg, met mijn kenteken zichtbaar. Kan de politie mij dan vervolgen?
(Bijgevoegd screenshot wat voor filmpje ik bedoel. Hier wel met kenteken niet zichtbaar)

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K
tinus1969
3 jaar geleden
En als je tijdens die wheelie een ongeluk krijgt/veroorzaakt, krijg je ook nog eens gelazer met de verzekering.

Antwoorden (1)

Het maken van een wheelie is strafbaar want het kan gevaarlijk zijn. De politie zal - als men de tijd daarvoor heeft - hoogstwaarschijnlijk je proberen te achterhalen. Er kunnen forse straffen worden uitgedeeld.
Doe het gewoon niet dan weet je zeker dat je niet gepakt wordt en kom je niet in de problemen.
https://www.rijontzegging.nl/rijontzegging-voor-wheelie
3 jaar geleden
taillie
3 jaar geleden
of je doet volgende keer kenteken weg alvorens dit te filmen of bewerken met een programma.... neen gewoon niet doen is het beste! zou zonde zijn om op die manier schade aan je brommer toe te brengen of andere personen en ook beetje jezelf natuurlijk.