Waarvoor is de ''L'' op een engelse motor?

Ik kijk wel eens filmpjes en dan zie ik op een motor een ''L'' staat, eerst dacht ik dat dit voor ''Lesson'' was, maar ook als ze in hun eentje rijden hebben ze dit. Weet iemand waar dit voor is?

4 jaar geleden
17.7K
Amadea
4 jaar geleden
Staat die L dan op een groen of een rood plaatje?
alexf52889
4 jaar geleden
Het is een wit plaatje met een rode ''L''

Antwoorden (1)

Dat is om het overige wegverkeer te laten weten dat het een motorrijder betreft met voorlopig recht om alleen bepaalde motorfietsen te mogen rijden (van niet meer dan 125 cc). Dat houdt in dat hij of zij wel de verplichte basisopleiding heeft afgerond, maar nog geen volledig motorrijexamen heeft gedaan.