Mag je met een brommerrijbewijs op een Orion EVO50 crossmotor?

Hallo, ik ben 16 jaar en ik heb een brommerrijbewijs. Maar mijn vraag is mag ik op de EVO50 rijden met mijn leeftijd/rijbewijs?
Hij is 50cc en gaat maximaal 50km/u
(Hij is begrenst)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (1)

Dat hangt er vanaf hoe de crossmotor op kenteken gezet is. 50 cc duidt in principe op een bromfiets, dus op AM rijbewjjs. Maar om een of andere reden noem je het zelf al een motor. Dus als er een motorkenteken op zit zal je rijbewijs A moeten hebben. Bij geen kenteken mag je er uiteraard sowieso niet mee op de openbare weg.