Hoe groot en hoe zwaar mag maximaal een scooteraanhanger zijn?

Vanwege meer bergruimte voor transport. Wat is het maximale wat je aan afmetingen en gewicht mag hebben. Betreft hier een scooter met een aanhanger aan vast.

Toegevoegd na 9 minuten:
Foto als voorbeeld.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
8K
paulus811
6 jaar geleden
Mooie set!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
is een voorbeeld.

Antwoorden (1)

http://maxius.nl/regeling-voertuigen/artikel5.18.27

1. Aanhangwagens achter tweewielige bromfietsen moeten in aangekoppelde toestand voldoen aan de volgende eisen:
a. de breedte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 1,00 m;
b. de hoogte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 1,00 m;
c. de totale massa van het voertuig mag niet meer bedragen dan de helft van de ledige massa van de trekkende bromfiets;
d. de afstand van de achteras van de trekkende bromfiets tot de achterzijde van de aanhangwagen met inbegrip van de lading mag niet meer bedragen dan 2,00 m.

2. Aanhangwagens achter bromfietsen op meer dan twee wielen moeten in aangekoppelde toestand voldoen aan de volgende eisen:
a. de breedte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 2,00 m;
b. de hoogte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 1,50 m;
c. de totale massa van het voertuig mag niet meer bedragen dan de helft van de ledige massa van de trekkende bromfiets; d. de afstand van de achteras van de trekkende bromfiets tot de achterzijde van de aanhangwagen met inbegrip van de lading mag niet meer bedragen dan 2,50 m.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@leonardN dank voor de info.