ja een motorrijder moet ook een parkeer kaartje kopen , en als slim bent plak je die op je motor aan de voorkant , bv op de koplamp met een plakkertje , die je er later weer gewoon afhaalt , en niemand komt daar aan , want die weten het niet , ik doe dat altijd , hoop je hiermee geholpen te hebben

snuffy63
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Utrecht
13 jaar geleden
Als toch niemand doorheeft dat jij een parkeerkaartje op de koplamp hebt zitten, heb je er toch ook niets aan?
Of zien parkeerwachters en politie het wel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meestal wel , want ze kijken eerst de motor na , naar de voorkant en achterkant, alvorens een boete te geven , er zijn er meer die dat doen , ik heb het zelf bij onder vinding , wat je ook kan doen is de parkeer kaartje op jou teller te plakken , en ik heb er nooit geen problemen mee gehad.
ik hoop je hiermee van dienst te zijn geweest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag gesteld bij Politie Maastricht. Hier durfde men geen uitspraak over te doen. Aangezien de meeste parkeerplaatsen in Maastricht door Q-park worden beheert verwees men mij door naar Q-park. Hier een vergelijkbaar ontwijkende antwoord. Hier was het advies om gebruik te maken van bewaakte parkeerplaatsen. Dus kaartje kopen om de slagboom te kunnen openen.
Ik denk dat dit een foutje in de wet is. Dus wel verplicht maar de uitvoering is niet praktisch bij motoren.
Volgens mij is het parkeren op de stoep verboden echter wordt wel gedoogd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou zijn ze daar niet goed bij hun verstand of zo , ik heb daar nog nooit van gehoord , een slagboom , ook nooit gezien , ik heb zelfs een keer de wacht meester van de politie gebeld met de vraag , waar mag ik mijn motor parkeren , dat wist hij niet , nou dan wel op de stoep , maar zo dat de voetgangers er geen last van hebben , en ik kan je wel een raad geven , parkeer je motor gewoon bij een supermarkt daar hebben ze altijd een parkeer plaats , daar mag je motor zeker staan en de hele dag , als ze er maar geen hinder van hebben , ook kan je die parkeren bij een fietsen stalling , geen kaartje nodig , tja motoren is hier een probleem met het parkeren , ook is er wel bijna altijd een plekje te vinden bij een parkeer plaats zonder een kaartje te kopen , ik hoop dat je alsnog een goed plekje kan vinden.
snuffy63
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de wet moet je een kaartje kopen.
Deze oplossing lijkt mij wel te werken bij gebrek aan een goede wettelijke oplossing.

Andere antwoorden (4)

Als je in een gewoon parkeervak parkeert lijkt het me niet meer dan normaal. Waar je hem dan moet laten is wel een probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Motoren hoeven geen parkeerkaartje te kopen mits op de stoep geparkeerd. Zou praktisch ook lastig zijn omdat die parkeerkaartjes gewoon gejat zouden worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt van de plaatselijke politieverordening af.

Op sommige plaatsen moeten motoren gebruik maken van het parkeervak, maar hoeven niet te betalen.

Sommige gemeenten die parkeergelden heffen hebben in de plaatselijke verordening staan dat op betaald parkeerplaatsen (dat kunnen parkeervakken zijn) alleen motorvoertuigen met meer dan twee wielen mogen staan.

Andere gemeenten gedogen het parkeren op de stoep, omdat dat juist parkeerruimte voor betalende auto's scheelt.
Maar gemeenten waar speciale motorparkeerplaatsen zijn, gedogen niks als je de motor niet daar neer zet.

Ingewikkeld dus.
Net zo ingewikkeld tegenwoordig als bijvoorbeeld overnachten in een camper.
Je moet van iedere plaats waar je naar toe gaat de APV bestuderen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Amsterdam mag je inderdaad niet in een parkeervak staan, echter op de stoep mag officieel ook niet..
Netjes op de stoep, als ie dus niet in de weg staat, wordt echter gedoogd.
je kan zo'n doorzichtig inlegmap bevestigen bij je cockpit. dan kan je daar je kaartje kwijt