Kan ik na 2 jaar in bezit van het A1 motorrijbewijs, een combi-examen doen voor het Code 80 motorrijbewijs?

Ik heb nu bijna mijn A1 motorrijbewijs 2 jaar. Kan ik een combi-examen, dus praktijkexamen verkeersdeelneming en praktijkexamen voertuigbeheersing, voor het Code 80 motorrijbewijs? Op het internet staat dat een combi-examen, na 2 jaar in het bezit te zijn van een A1 motorrijbewijs, wel mogelijk is voor het A2 motorrijbewijs. Maar ik kan nergens iets vinden over een combi-examen voor het Code 80 motorrijbewijs, aangezien deze pas is ingevoerd.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Als je 21 bent mag je voor A (onbeperkt) met code 80.

Antwoorden (1)

Als je 21 jaar bent mag je voor A2 met code 80.

"Die Code 80 zegt eigenlijk dat je een A2 rijbewijs hebt, maar dan in andere woorden. Deze code 80 komt na twee jaar te vervallen, je hoeft hiervoor niet opnieuw examen te doen."

"Wat mag je rijden? Alle motoren met een vermogen van max. 35Kw en alle driewielers met onbeperkt vermogen."

"Deze nieuwe regels gaan per 1 december 2017 in."

Na 2 jaar met code 80 te hebben gereden moet je (volgens mij) je rijbewijs opnieuw aanvragen bij de gemeente zodat code 80 vervalt.

https://motorfans.nl/motornieuws/nieuwe-regels-motorrijbewijs-2017/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Met 24 jaar vervalt code 80 automatisch.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja klopt, in dit artikel staat; "Na twee jaar vervalt de code (wel even nieuw pasje aanvragen bij de gemeente) en mag je vol vermogen rijden."