Als je bij je 2t scooter je benzinetoevoer (sproeier) groter maakt, samen met je luchttoevoer, moet je dan nog iets aan je olie doen?

Oftewel: wat moet je allemaal afstellen als je je scooter meer benzine en lucht geeft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

het afstellen is het belangrijkste als je een grotere sproeier gaat gebruiken .
het is onvermijdellijk dat je ,wat al gezegd is,een grotere cylinder nodig hebt en die op zijn beurt weer om een andere uitlaat vraagt.
al aan een ander rollen setje gedacht?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een 2takt moter draait op een mix van benzine en olie, deze koop je als mix of je voegt zelf olie aan de benzine toe. Als je je sproeier groter neemt zal er dus behalve meer benzine ook meer olie meekomen. Als je per ongelukt toch een 4 takt motor bedoeld (met apart olieresevoir) hoef je ook niets te doen omdat deze olie naar behoefte gebruikt, net als een auto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een 4t verbruikt heeft geen olie in de benzine. Doet dat dus ook niet zelf. Smeert via olie in het carter. Deze olie wordt ook niet verbruikt.