Mag je als 16 jarige jongen met een AM-rijbewijs op een 50 cc crossmotor rijden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En dan bedoel ik dat hij ook al verzekert is en alles.
TurfGraver
7 jaar geleden
Als de 50cc crossmotor een motor is (dus 50cc of meer), nee. Als het 49,9cc of minder is, ja.

Antwoorden (2)

Niet op de openbare weg. Op eigen en afgesloten terrein wel.
7 jaar geleden
Op eigen terrein mag je altijd rijden, op de openbare weg alleen:

- als je rijbewijs AM hebt en ook bij je draagt (en dus 16 jaar of ouder bent)
- als de brommer een kentekenplaat en -bewijs heeft, verzekerd is en voldoet aan alle eisen (verlichting, remmen, snelheid etc.)