Pitbike 125cc vonkt wel start niet Ploft uit uitlaat met kicken wie kan mij helpen?

hallo ik ben lucas en ben al een hele lange tijd met een pitbike 125cc op te knappen. alle sis nu goed behalve hij start niet...

heb de kleppen speling er af gehaald boven 0.05mm onder 0.08mm. dat helpten ook niet. elkekeer als ik kick hoor je eeen hele harde knal uit de uitlaat en meteen een grote steek vlam hoe krijg ik mijn pitbike weer aan de praat wie heeft er een idee?? mvg lucas pater

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.4K

Antwoorden (2)

Bougie demonteren. Vliegwiel op T zetten, er zit een markeer inkeping in het carter boven het vliegwiel. (bij een blok met startmotor de chroom kleur dop aan de bovenkant van de ontsteking deksel demonteren) Dan klepdoppen van de cilinderkop demonteren en het vliegwiel een beetje heen en weer bewegen. Als je de tuimelaars ziet bewegen moet je het vliegwiel een slag rond draaien dan weer proberen. De tuimelaars mogen bij een beetje bewegen aan het vliegwiel niet bewegen. Dan de inlaat klep op 0.05mm stellen en de uitlaatklep op 0,08mm afstellen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De ontsteking waarschijnlijk niet op tijd.
Controleer de ontsteking, na sluiting inlaatklep iets voor bovenste dode punt moet de bougie vonk geven.
Controleer of de merktekens van nokkenas tandwiel en krukas met hun respectievelijke merktekens corresponderen.