Wat moet ik doen om 38 kw te rijden met een 35kw motorrijbewijs?

Ik heb een motor gevonden die ik wil gaan rijden als ik mijn rijbewijs heb.
Ik mag dan 35kw rijden, maar deze motor is 38kw. Het is dus niet zo dat het heel erg veel boven de aantal kw´s zit. Dit is een prettige motor met een aantal voordelen die niet op een andere motor zitten, en zoveel meer power zit er nu ook weer niet in.
Moet ik de motor laten terugvoeren of kan ik een uitzondering op dat specefieke kenteken aanvragen voor mij?
En zo ja, welke procedures moet ik volgen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Als je legaal op die motor wilt gaan rijden, dan zal je moeten wachten tot je wel het juiste rijbewijs hebt.
Terugkeuren is niet altijd mogelijk, omdat je dan niet meer aan de typegoedkeuring voldoet.